سازمان فاکوپا
تلفیق گرافیک، تبلیغات و رسانه در دههی ۳۰ تا ۵۰
پژوهش و گردآوری: شیما طاهری، محمد مخبری
پروژههای پژوهشی گالری دنا
سازمان فاکوپا در اواسط دهه چهل، همکاری خود را با کارخانجات ایران ناسیونال آغازکرد.
هرمزی در ابتدا علی رغم مخالفت های خیامی مدیر وقت ایران ناسیونال،
از ابزارهای سیاسی روز از جمله انقلاب شاه و ملت برای تبلیغ پیکان استفاده می کرد.
اوج همکاری فاکوپا با ایران ناسیونال به سومین سالگرد تولد پیکان باز می گردد که حاصل آن
ترانه مشهور تولد مبارک است که آهنگ سازی آن را انوشیروان روحانی و ساخت فیلم آن را کامران شیردل بر عهده داشتند.
استیتمنت نمایشگاه
نفت که ملی شد، جسارت آدمها برای انجام کارهای بزرگ بیشتر شد و تیراژ روزنامهها همچون در آمد ملی افزایش یافت
و با افزایش شاخص های سواد آموزی در دهه 30، تیراژ روزنامه اطلاعات تا 600 هزار نسخه در روز هم رسید.
رونق تولیدات و واردات، مصرفگرایی را به حدی افزایش داد که تجار دیگر نمیتوانستند به سهم مشخصی
از بازار مطمئن باشند. شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ایران پس از ملی شدن نفت و اتفاقات مرتبط با آن، به کلی تغییر یافت.
کارهای بزرگ آدمهای بزرگ میخواست، کسی که برای به ثمر نشستن افکارش، آنقدر کار کند
که پنجرهی دفتر کارش تنها چراغ روشن خیابان شاه آباد باشد در حالیکه عقربهی ساعت از نیمه شب گذشته است.
کار آدمهای کوچه گوهرشاد کم از ملی شدن نفت نداشت.
سازمان فاکوپا
طراح پوستر: استودیو پارسی
‘
‘
برای بازدید از حراج ماه به لینک زیر مراجعه کنید.
https://www.denagallery.ir/shop/